Viitoarele mașini electrice: peste 100 de modele disponibile în 2022

Un studiu comandat de federația ONG Transport & Environment oferă indicații cu privire la progresul furnizării mașinilor electrice de către producătorii auto.

Piciorul este acum pe acceleratie. După un deceniu de eforturi și inovații lente, producătorii de automobile se pregătesc să aducă o serie de produse electrice noi pe piața europeană. Potrivit unui studiu al federației ONG Transport & Environment (realizat folosind datele de la compania de informații comerciale IHS Markit), numărul modelelor 100% electrice disponibile pe continent va trece de la aproximativ 30 astăzi la 100 în trei ani.

Prin adăugarea vehiculelor hibride reîncărcabile ( plug-in hybrid), numărul modelelor „electrificate” ar trebui să depășească 200 până în 2021. Conform previziunilor publicate de asociație in această joi (18 iulie 2019 ), în șase ani, în cataloagele producătorilor prezenți în Europa ar putea exista 333 de oferte electrice sau PHEV.

Criteriile standardelor

Această accelerare bruscă reflectă îngrijorarea producătorilor auto cu privire la noile standarde europene pentru emisiile de CO2, care vor intra în vigoare în 2021. Acestea nu trebuie să depășească media teoretică de 95 g / km (variabilă în funcție de producător și de greutatea medie a gamei lor), sub sancțiunea unor amenzi foarte mari. Bara va scădea cu încă 15% în 2025 și 37,5% până în 2030, ceea ce face din ce în ce mai dificilă vânzarea de modele termice pe parcursul deceniului.

<<Noile standarde de CO2 determină o schimbare de paradigmă în rândul producătorilor, explică Lucien Mathieu, analist de mobilitate electrică la Transport & Environment, deoarece pentru a atinge obiectivele, producătorii trebuie neapărat să vândă aceste vehicule consumatorilor. Până acum, electrificarea nu era o prioritate și existau  multe piedici: lipsa modelelor, prețurile ridicate, lipsa investițiilor de marketing. Cu noul cadru de standarde, producătorii sunt constrânși și aceste obstacole vor dispărea.>>

De la hibrid reîncărcabil la electric

Inițial, eforturile mărcilor auto se vor concentra pe vehiculele hibride plug-in. Încă favorizate de ciclul de certificare WLTP și care necesită mai puține cheltuieli de dezvoltare decât un vehicul 100% electric. Aceste dispozitive își vor găsi locul în mașinile cu combustie „clasică”. Potrivit Transport & Environment, 49 de modele noi vor fi comercializate în 2020. Ritmul noilor versiuni ar trebui să se stabilizeze în jur de 25 la număr în următorii ani.

Pe de altă parte, nici oferta celor 100% electrice nu ar trebui să scadă, cu 33 de noi aprobări în 2020, 22 în 2021, 30 în 2022 și 33 în 2024. Anul următor, 60% din oferta „electrificată” ar fi de 100 % electric. Pentru producători, rata de electrificare va fi suficientă pentru a îndeplini obiectivele referitoare la emisii impuse de Uniunea Europeană până în 2025.

 Volkswagen în top

Până la mijlocul deceniului, grupul Volkswagen ar trebui să dețină catalogul cu cel mai mare număr de vehicule 100% electrice, aproape 50 de modele vândute pe continent. Planul de 30 de miliarde de euro declanșat de patronul Herbert Diess, ar trebui, prin urmare, să dea naștere la un număr variat de vehicule, împărțit între VW, Audi, Skoda, Seat … În funcție de conturile păstrate de federația ONG-urilor., Wolfsburg este urmat apoi de PSA (cu 23 de modele electrice oferite în cadrul Peugeot, Citroën, DS sau Opel), Daimler (cu 16 modele Mercedes sau Smart) și Alianța Renault-Nissan (cu 13 modele). Grupul Fiat-Chrysler va fi mai puțin prezent pe această piață decât pe piața hibridă plug-in.

Conform analizei T&E, până în 2025, modelele „electrificate” vor constitui una din cinci mașini fabricate în Europa. Conform autorilor, până în 2025 alternativele – precum hidrogenul sau gazul natural – vor rămâne minoritare, cu un total cumulat de 9.000 de vehicule produse în fiecare an.

Eforturile contin

„Standardele europene sunt o condiție esențială pentru electrificarea pieței auto, explică Lucien Mathieu, dar lucrul nu se termina aici dacă vrem să realizăm o interdicție de comercializare a vehiculelor cu combustie până în 2035, așa cum recomandăm noi. Cererea și oferta au nevoie de sprijin. ” Pe scurt: eforturile producătorilor trebuie în continuare susținute de autoritățile publice.

Uniunea Europeană și statele membre trebuie să faciliteze acum crearea și răspândirea stațiilor de încărcare: „O directivă din 2014 privind desfășurarea unei infrastructuri pentru combustibili alternativi a încercat să stabilească un cadru pentru statele membre, într-un moment în care încă  aveam puține informații cu privire la evoluția pieței. O revizuire a acestui text ar face posibil avansarea lucrurilor mai departe și stabilirea unor obiective mai stricte”, continuă analistul. Depinde apoi de fiecare din țări să pună în aplicare politici care să ajute în acest sens. Un exemplu bun ar fi: coproprietarii să instaleze cutii de perete în garajele lor.

Un alt proiect normativ al Uniunii va fi cel al bateriilor și al impactului lor ecologic: „La Bruxelles, am putea discuta în curând despre criteriile de mediu în acest sens, precizeaza Lucien Mathieu. Care este metodologia de măsurare a amprentei de carbon a unei baterii? Ce impozitare ar putea fi pusă în aplicare? Care este cadrul legal pentru a reda o a doua viață bateriilor? Creăm un indice de eficienta energetica, așa cum este cazul frigiderelor, de exemplu? „.

Marți, Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene, în timpul marelui său discurs în fata Parlamentului a susținut planul acordului verde. Dacă intenționează să reducă emisiile de CO2 în Uniune „ între 50 si 55%” până în 2030, trebuie să mențină piciorul pe acceleratorul de reglementare.

Iată alte câteva tendințe identificate de Transport & Environment (Transport și Mediu) în raportul său:

  • În 2024, BEV-urile (mașini 100% electrice) își vor atinge nivelul de maturitate pe piață fiind comercializate la un preț echivalent cu vehiculele convenționale.
  • Până la mijlocul deceniului, aproximativ 4 milioane de vehicule electrice sau hibrid plug-in vor fi produse în fiecare an în Europa, adică 22% din total.
  • Cotele diferitelor specificatii tehnice în producția grupurilor auto până în 2025 : (FCEV = hidrogen, BEV = vehicul electric, PHEV = hibrid plug-in, HEV = hibrid, benzină = benzină, GNC = GNL)

  • În Franța, cantitatea de vehicule produse ar trebui să rămână stabilă: dezvoltarea în ansamblu a mașinilor electrice ar trebui să compenseze numărul de vehicule termice fabricate  care de altfel sunt în continua scadere.
  • Se așteaptă ca capacitatea medie a bateriilor pentru vehiculele electrice să treacă de la 50 kWh astăzi, la 60 kWh în 2025.

Producția europeană de baterii ar trebui să acopere nevoile producătorilor de pe continent incepand din 2023. Între timp, aceștia vor trebui în continuare să se aprovizioneze din Asia.

 

Related Post