SSP (Scalable Systems Platform) : viitoarea platformă multifuncțională a grupului Volkswagen

Această platformă, concepută pentru conducerea electrică și autonomă, se va putea adapta la toate modelele grupului.

 

Volkswagen a fost un pionier în platforma modulară. În 2012, a introdus MQB, o bază capabilă să se adapteze la un număr mare de vehicule termice, de la autoturisme la SUV-uri mari. Suficient pentru a înlătura multe din platformele din cadrul grupului.

În termeni termici, MQB coexistă cu două baze concepute pentru motoarele instalate longitudinal, MLB (tracțiune) și MSB (propulsie). Acesta din urmă a servit ca bază pentru platforma J1, pentru Porsche Taycan electric și Audi e-tron GT.

În ceea ce privește mașinile electrice, logica merge desigur pe modularitate, din nou din dorința de a utiliza aceeași bază pentru cât mai multe vehicule posibile pentru a reduce costurile. Astfel, grupul a dat naștere platformei MEB, echivalentul electric al MQB, inaugurat în 2019 de ID.3. Pentru clasa superioară, platforma electrică a MLB și MSB va fi PPE, proiectat de Audi și Porsche. Ea va fi inaugurată în 2022 de Q6 e-tron și e-Macan.

Grupul însă vrea să meargă mult mai departe în simplificare. Toate aceste baze de date vor fi înlocuite în câțiva ani de una singură: SSP (pentru Scalable Systems Platform). Prin urmare, aceasta este proiectată pentru motorizarea electrică, dar va fi suficient de adaptată și pentru conducerea autonoma. Datorită unui nivel ridicat de modularitate, SSP va putea servi ca bază comună pentru toate mărcile și toate segmentele. Aceasta reprezintă un volum potențial de 40 de milioane de vehicule pe durata de viață a SSP!

Primele module ale SSP vor fi inaugurate de către Audi în 2025, cu primul proiect Artemis. Apoi, Volkswagen îl va folosi în 2026 cu vehiculul său cunoscut în acest moment sub numele de cod Trinity.

Related Post