Noul Volkswagen ID.4 GTX 2021: preț, informații și imagini ale SUV-ului sportiv

 

SUV-ul electric își oferă puterea lui Audi Q4 e-tron (299 cai putere, CP), dar uită să-și facă aspectul mai viril pentru a-și legitima abilitățile dinamice.

Noul Volkswagen ID.4 GTX 2021 – Complet electric, calm si silentios, acest SUV fiind dornic să-și condimenteze cariera, apare ca o variantă mai puternică, numită GTX. Astfel, în viitor mașinile sport electrice alături de insigna GTI, vor arbora o nouă insignă inedită Volkswagen GTX. 

GTX: trei litere care reflectă anii ’80 și trimit imaginația colectivă franceză la sedanele provocatoare, cum ar fi Renault 18 și Peugeot 305. Dar asta este doar o iluzie, deoarece SUV-ul german cu alura sportiva nu prezinta mirosul si nici urmele de ulei de altădată ale celor doua sedane menționate anterior. 

 Aproximativ o putere energetica de 300 CP

Cel care până acum era disponibil doar cu motoare de 109 kW (148 CP), 125 kW (170 CP) și 150 kW (204 CP), Volkswagen ID.4 astăzi conteaza pe Audi Q4 e-tron pentru a-și atinge scopurile. În special prin a moșteni grupul duo de electromotoare care acumulează 220 kW (299 CP), și care oferă o tractiune integrala GTX echilibrată între cele 2 parti din fata și din spate.

Performanța rezultată este similară cu cea a vărului sau cu emblema cu 4 inele ( Audi Q4 e-tron), permițând Volkswagen-ului ID.4 GTX să accelereze de la 0 la 100 km / h în 6,2 secunde, în momentul cand viteza maximă atinge maxim 180 km / h. Într-un ritm mai lent, bateria de 77 kWh promite o autonomie de până la 480 km, în timp ce capacitatea optimă de încărcare ajunge la 125 kW. Astfel, este posibilă atingerea a 300 km de autonomie după o reîncărcare de 30 de minute la o stație de încărcare de tip Ionity.

Design prea simplu

În ceea ce privește aspectul, ne așteptam la un ID.4 GTX mai demonstrativ și sofisticat în comparație cu modelele sportive oferite până acum de Volkswagen. Cu o grilă de ventilație tip fagure, fără scuturi proeminente, GTX nu se obosește nici măcar să-și modifice jantele. Scoicile laterale ale barei de protecție frontale sunt înlocuite cu un trio de LED-uri verticale, în timp ce capacele oglinzilor retrovizoare laterale își revizuiesc doar un pic aspectul. Puțin, prea puțin…

Regretăm că Volkswagen nu a considerat necesar sa consolideze noua ID.4 GTX cu mai multe modificări de stil. Cu atat mai mult că pentru refacerea caroseriei o soluție există, și chiar la un cost mai redus. Într-adevăr, pe piața chineză, ID.4 este disponibil într-o variantă numită X care are optică, grilă, scuturi și jante dedicate caracterului său dinamic.

În cele din urmă, cele mai notabile schimbări sunt cele de la bordul mașinii într-o atmosferă albăstruie cu nuanțe roșii. O culoare care de altfel ilumineaza atat interiorul mașinii, precum și inscripția GTX de pe scaune.

Preț   Volkswagen ID.4 GTX

În cele din urmă, nici prețul celui mai sportiv vehicul din familia ID.4 care este mult prea aproape ca design de gama mainstream, nu ne prea mulțumeste. Un punct slab considerăm noi, dar  pe care GTX îl compensează prin îmbunătățirea performanței sale, după cum declara primii clienți care au devenit proprietarii ID.4. Pentru aceasta însă, ei vor trebui să plătească cel puțin 52.450 €.

 

Related Post